FAQ
Vi här på Grand Hotel Falkenberg och Värdshuset Hwitan försöker jobba på som vanligt i dessa tider. Vi har såklart stärkt våra rutiner och tillsatt åtgärder för att förhindra smittrisken.
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer då våra gäster och personals säkerhet är av högsta prioritet.
Vi tar stor vikt i att alltid se till att våra lokaler, hotellrum och alla ytor är extra rena och noga rengjorda. Upptill vår ordinarie städning har vi tillsatt extra dagliga rutiner, för att kunna vara säkra på att vi har gjort att vi kan för att hålla vår arbetsplats till en trygg tillvaro för er och oss själva.
Hur ser era extrainsatta städrutiner ut?
Alla ytor rengörs varje dag med desinfektionsrengöring.
Knappar i våra hissar, handtag, kaffemaskin, telefoner, kortterminaler, nyckelkort och vår egen arbetsyta med tangentbord etc. rengörs kontinuerligt med desinfektionsrengöring.
Vi använder nytt vatten och nya trasor mellan varje rum, vilket vi självklart gör i vanliga fall också.
Alla medarbetare på städet använder sig utav handskar för sin egen och våra gästers skull.
Vad gör ni för att förhindra smittspridning?
Det finns handdesinfektion tillgänglig på alla våningsplan och toaletter.
Folkhälsomyndighetens riktlinjer för ”en god handhygien” finns uppsatt för att följa på våra toaletter samt på alla våningsplan.
Receptionen är skyddad med plexiglas för att förhindra nära möten mellan gäster och personal.
Frukosten serveras i en individuellt paketerad frukostpåse eller bricka istället för buffé.
Uppmanar att hålla avstånd ifrån varandra.
Hur gör ni som personal på plats?
Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer för en god handhygien.
Vi har alltid handsprit tillgänglig för all personal som vi ser till att använda ofta.
Noga med att stanna hemma om man visar minsta tecken på sjukdom.
Samtliga i personalen har blivit informerade om viruset och skärpta rutiner med tanke på detta.
Vanliga frågor.
Vilken tid är incheckning/utcheckning?
Incheckning från 15:00. ?Utcheckning senast 11:00.
Har ni bemanning dygnet runt?
Vi har begränsade tider i receptionen. Kolla med oss direkt gällande dessa tider då de anpassas efter säsong.
Kan man få tidig incheckning?
Rummet är garanterat från 15:00. Önskar ni tidigare incheckning så får ni höra av er i förväg och fråga oss. Vi kan tyvärr inte lova någonting.
Går det att checka ut senare?
Utcheckning är kl. 11:00. Skulle ni ha frågor kring detta så fråga med receptionspersonalen vid incheckningstillfället.
Vilka avbokningsregler är det som gäller?
Avbokning för enskilda bokningar ska avbokas senast 18:00, dagen före ankomst. ?Gruppbokningar har särskilda avbokningsregler för respektive bokning. ?Bokningar gjorda via en OTA (till exempel booking, expedia osv) hänvisas dit bokningen är gjord. Detta går ej att avbokas via oss.
Tillåter ni djur?
I mån av plats. Vi har endast ett par specifika rum som är djurtillåtna. Dessa rum är något som måste förbokas direkt via oss. Avgift tillkommer på 200:-/natt
Har ni parkering?
Vi har en mindre hotellparkering med begränsade platser. Vi kan inte garantera att det finns ledigt till alla gäster.
Kan man boka/reservera parkeringsplats?
Nej, vi har tyvärr inte möjlighet till detta. Finns det inga lediga platser när ni checkar in hänvisar vi vidare till de kommunala platserna.
Betalar man en avgift för att parkera på hotellparkeringen?
Nej, det är gratis att parkera men ni behöver ett tillstånd som ni får i receptionen.
Vad har ni spa/pool på hotellet?
Nej, vi är inte utrustade med spa eller pool. Det finns en relaxavdelning med torrbastu och ångbastu, lite träningsredskap och en massagestol.
Vilken tid serveras frukost?
Frukosttiderna anpassas efter säsong. Kolla med oss direkt för uppdaterade tider.
Hur är hotellet tillgänglighetsanpassat?
Vi har hiss så man kan ta sig till alla våningsplan och ramp vid bakre ingången för att ta sig in till hotellet. Vi har även ett par rum som är utrustade med toalettarmstöd. Vänligen kontakta oss i förväg om ni har behov av detta.